Regeneráció sportolás után



A verseny utáni szakaszban is rendkívül fontos a kiegyensúlyozott sporttáplálkozás. Egy versenyre való komoly és pontos felkészülés megkönnyíti a szervezet terhelési utáni regenerálódását is. 

  • Soha ne menjünk edzeni éhesen! 
  • Verseny, illetve edzés előtti órákban fogyasszunk minimum 7 dl vizet! 
  • Edzés előtt egy órával egy kis szénhidrát mixet (lassú és gyorsan felszívódó szénhidrátok) együnk!
  • Ne terheljük le a gyomrunkat verseny előtt, így kerüljük a gombát, túrót, olajos dolgokat- olajban sütött ételeket! 
  • Figyeljünk a testünkre, amit nem kívánunk, vagy már nem esik jól, ne erőltessük! Ez a versenyen, edzésen rosszul is elsülhet.
  • Hosszú távú edzés, illetve verseny során (maratonfutás, terepversenyek, kerékpárversenyek) a gyors felszívódású szénhidrátokat részesítsük előnyben! (gélek, regener italok, csokik, stb.) 

Az nem kérdés, hogy elhasználjuk testünk energiatartalékait egy-egy hosszabb verseny, vagy nagyobb terhelés esetén. 

Ezt pótolni kell és ha lehet mihamarabb! 

Ásványi anyag és energia-utánpótlás a kulcsa a folyamatos fejlődésnek. 

Már edzés, verseny közben pótolni kell a kiizzadt folyadékot, ásványi anyagokat. Erre legjobbak a forgalomban kapható izotóniás italok, de ha ez nincs, akkor a forgalomban kapható 100%-os gyümölcslé, vízzel hígítva, fele-fele arányban is remekül megfelel erre a célra. (Nyáron pl. remek természetes izotóniás ital-étel a görögdinnye!) 

Edzés illetve verseny után közvetlenül 35-4o perccel érdemes egy kis fehérjét pótolni (3:1 arányban a szénhidráttal) - ha nem áll rendelkezésedre fehérjeszelet vagy shake, akkor egy banán, egy kis gyümölcslé, egy mogyorós müzli szelet is megteszi. (Közepesen vagy profi szinten sportolóknál azért érdemesebb fehérje szeletben gondolkodni!) 

Az edzések után elegendő mennyiségű glutamint fogyasztása segít a regenerációban is és erősíti az immunrendszert. Csak egy-két ok, amiért érdemes mihamarabb pótolni az elvesztett glutamin mennyiséget: csökkenti a tejsavak felhalmozását, ezáltal az izomzat hosszabb ideig terhelhető, segít az izomépítés és leépülés ellen, edzések után alkalmazva segít visszatölteni a glikogénraktárainkat, elősegíti a szervezet sav bázis egyensúlyának fenntartását, segíti a sebgyógyulást, optimalizálja a vércukorszintet...stb. 

 











 










Életforma központ

BCA training- Jó és rossz stressz addikció

Van olyan stressz ami kiéget, megbetegít akár meg is öl, és van olyan stressz mely jobb teljesítményre ösztönöz, feltölt, és boldoggá tesz.

Reflexológiai - miért fontos?

A reflexológia olyan alternatív orvoslási módszer, amely a láb és a kéz területein található reflexpontok stimulálásán keresztül igyekszik elősegíteni a test egészségét és egyensúlyát.

Regeneráció sportolás után

A verseny utáni szakaszban is rendkívül fontos a kiegyensúlyozott sporttáplálkozás. Egy versenyre való komoly és pontos felkészülés megkönnyíti a szervezet terhelési utáni regenerálódását is.



© IRDieta.hu | Minden jog fenntartva.



IRDieta.hu