BCA training- Jó és rossz stressz addikció



Van olyan stressz ami kiéget, megbetegít akár meg is öl, és van olyan stressz mely jobb teljesítményre ösztönöz, feltölt, és boldoggá tesz.

Amikor kivizsgálásra mész átlag a második mondatban megkapod, hogy csökkentsd a stresszt az életedben. Amikor kezelésre, masszázsra mész átlag az első mondatban elhangzik ne stresszelj, engedd el magad. Már egész elcsépelt ez az egész stressz bár kétségtelen egyre inkább értjük és érezzük is mit is jelent. De hát ez van, nincs mit tenni, ez az élet.

De hát akkor hogy van ez a bizonyos jó stressz, akkor az mégsem lenne jó? 

Az igazság az, hogy különböző mértékben ugyan, de mindenhez lehet adaptálódni, ami nem azonnali fatális erejű behatás a környezetből, vagy belső szerveinkből. Akár rossz az, akár jó hosszú távon. Tehát attól függ hosszú távon a jólléted, hogy hajlandó vagy-e felismerni a jeleket, hogy mennyire szoksz hozzá a használt stressz források által generált érzetekhez. 

Az érzékelés alapvetően kiváló, bár nyilvánvalóan vannak egyéni különbségek, de a saját magunk monitorozási, megfigyelési, érzékelési képességi igenis kiváló, ha most alapvetően egészséges egyént feltételezünk. 

A testünk szerveinek, egységeinek kommunikációja szuperszonikus szintű hálózat, igen precíz és hihetetlen gyors és alapos. Mindenre reagál, mindent leképez. Azonban két dolgot nem tud, nincs értékítélete és jós képessége sem. 

Azaz egy káros anyag, például az élelmiszeripari termékek (érted ipar az élelmiszer már, nem mezőgazdaság… gondolkodjunk) testidegen kémiai összetevőinek felvételét pontosan érzékeli a szervezet, megpróbálja hatástalanítani, vagy raktározni, körbebástyázni, elemeire bontani és esetleg megpróbálni valamit belőle hasznosítani, amitől tud megszabadulni. Ha folyamatosan kapja ezt az ingert egyre inkább úgy értelmezi, hogy bizony ez egy szükséges „rossz”, így megpróbál mindent megtenni, hogy lehetőleg a legtöbb rossz következményt elkerülje, jobban raktároz, többet igyekszik semlegesíteni, közben nyilván fárad, hiszen egy egészséges táplálkozásnál jóval többet dolgozik, mivel az testazonos anyagokat tartalmaz, szintén stressz, szintén munka, de jóval kevesebb programot kell futtatni, mitévő is legyen, hiszen nem furcsaságokat kap.

Persze a 20-as éveinkben még szinte elképzelhetetlen, hogy a sok feldolgozhatatlan stressz, akár az előbbi példában a táplálék molekulák, akár az érzelmeinkre ható iskolai, családi vagy baráti társaságokban felmerülő „ártalmatlannak” tűnő bántalmazások, akár a mozgás és világ felé való nyitottság lehetőségének megvonása, mellyel a keringés, az idegpályák aktivitása tudna élni, mekkora csomag a szervezetünkben. Adaptálódunk sokáig, de közben fáradnak testszerte az egységek.

40-es éveinkben mikorra már telik az a bizonyos pohár, elkezdenek jönni a metabolikus szindrómák, szinte már természetes, hogy minimum pajzsmirigy problémás valaki ennyi idősen, de azért többnyire kombinálva egy adag szív problémával, vagy más endokrin problémával, mint például a cukorbetegség, vagy enzim hiányos állapotok.

Mennek a viccek, hogy ha reggel felkelsz és nem fáj semmid, tuti meghaltál, hahaha. Csak egy újabb ártalmatlan bántalmazás saját magunk ellen, hiszen már annyira hozzászoktunk, annyira addiktívak lettünk a táplálkozás, mozgáshiány okozta stresszhez, hogy ezt érezzük normálisnak, sőt viccesnek. 

Évtizedekig szenvedünk a túlterheltségtől, de nem engedjük meg magunknak a pihenést, mert akkor vége a világnak. Pontosabban az addiktív saját világunknak. És mielőtt bárki azt gondolná, hogy a lusta, semmittevést tekintem pihenésnek, nem, hiszen a mozgás, és agyi kapacitás nem használata fenti sorokban már szerepelt mint nem kívánatos stressz.

Tehát nincs értékítélete a testednek a döntéseid felett, teszi a dolgát, egész sokáig egész jól, bár fárad. 

Nincs jós képessége sem, tehát véd téged a saját döntéseid lehetséges rossz következményei ellen, ezért raktároz, ezért fáraszt, hogy állj már meg, és végre gondolkodj. Hiszen nem tudja mikor és mennyi nem a szervezet jó működését szolgáló táplálék, mozgás inger, gondolat éri, így biztos, ami biztos masszívan véd.

Aztán haragszunk a világra, magunkra, az orvosokra meg mindenkire is, hogy miért vagyunk betegek, fáradtak. Követeljük valaki mástól, hogy gyógyítson meg. Ha megsérülünk, azonnal, de minimum olyan gyorsan gyógyuljon meg, mint amikor még nem 10-20-40 éve tömtük magunkat tele szeméttel, mozgáshiánnyal, kártékony gondolatokkal.

Na hát ez nem fog menni. 

Bizony a sérülések jóval lassabban fognak gyógyulni, mitől lenne erre kapacitása a szervezetednek? Teletömve méreggel, elnyomva az érzékelés szuperszonikus rendszerét kártékony, és félrevezető hiedelmekkel. Mozgáshiánytól összetapadt és leépült lágyszöveti mozgásszervrendszer elemekkel, hogyan lenne képes rugalmasan reagálni egy behatásra?

Bizony előbb utóbb jön a dínom dánom után a számla, amit ki kell fizetni. Ja hogy nem is volt olyan jó igazából az a buli, a számlát akkor is ki kell fizetni.

Azonban a döntés ugyanúgy a kezedben van, és még riasztó helyzetekből is gyakran van visszaút, ha nem is teljesen maradéktalan.

Igen változtatni kell, és újabb stressz sorozathoz kell adaptálódni. A mozgással a keringésed gyorsan javul, a gondolataid gyorsan tisztulnak, a kártékonyakat gyorsan leteszed, a tisztánlátás, gyakorlatilag az érzékelésed újra éled, és gyorsan tudod azonosítani a megfelelő bevitel mértéket, a megfelelő és szükséges terhelést akár a táplálékban akár a munkában.

Ne haragudj magadra, ne haragudj a világra! Valóban megtévesztetted magad, és megtévesztett az ipari szintű termelés, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehet más igényed, és nem lehet azt elérni.

Tanuld meg, sajátítsd el az érzékelésed fejlesztése által a tested igényeinek felismerési képességét.

A medical fitnesz programban a mozgáson keresztül lépünk be az érzékelés fejlesztés kapuján. A testegyensúly, a mozgás koordináció, és a kondicionális képességek, és ügyesség fejlődésével (BCA – balance – coordination – agility) javul a keringés, felszabadulnak a letapadt szövetek az idegszövettel együtt, így könnyebb lesz a gondolkodás, mentális képesség fejlődik, erősödnek az izmok, nagyobb lesz a teherbírás, és könnyebb a reagálás. Bátrabbá válik a döntéshozatal, nő az akciós potenciál, sikeresebb, eredményesebb döntések születnek. Javul a testösszetétel, felszabadulnak a szervek az őket terhelő többlet munka alól, nő az önbizalom, és elégedettség, javulnak az egészségügyi paraméterek. Csökken a fájdalom, az álmatlanság, és idegesség.

Mindez miért? Mert érzékeled mikor mit kell tenned, mert az alapból beépített kiváló érzékelésedet nem rontod, hanem támogatod megfelelő és kellő stresszel. És ekkor a szervezted fizeti neked örömmel a jó buli után a számlát, ugye így már jobban megéri bulizni

Életforma központ

BCA training- Jó és rossz stressz addikció

Van olyan stressz ami kiéget, megbetegít akár meg is öl, és van olyan stressz mely jobb teljesítményre ösztönöz, feltölt, és boldoggá tesz.

Reflexológiai - miért fontos?

A reflexológia olyan alternatív orvoslási módszer, amely a láb és a kéz területein található reflexpontok stimulálásán keresztül igyekszik elősegíteni a test egészségét és egyensúlyát.

Regeneráció sportolás után

A verseny utáni szakaszban is rendkívül fontos a kiegyensúlyozott sporttáplálkozás. Egy versenyre való komoly és pontos felkészülés megkönnyíti a szervezet terhelési utáni regenerálódását is.



© IRDieta.hu | Minden jog fenntartva.



IRDieta.hu